Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kampány indul a baromfi fogyasztásának ösztönzésére

   Kampányt indít a baromfi fogyasztásának ösztönzése érdekében az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Baromfi Termék Tanács (BTT).

    Feldman Zsolt, az AM mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a kampányt beharangozó sajtótájékoztatón szerdán Budapesten elmondta, Magyarországon a belföldi hústermelés mintegy felét a baromfiágazat adja: a belföldön eladott húsok 50 százaléka csirke, pulyka, kacsa és liba.


    Feldman Zsolt kiemelte, a mostani kampánnyal azt üzenik a magyar fogyasztóknak, hogy a magyar állattenyésztés, a magyar mezőgazdaság képes és tud kiváló minőségben, biztonságos és egészséges termékeket előállítani.


    Tájékoztatása szerint az ágazatban több mint 2600 mezőgazdasági termelő, több mint 100 feldolgozó vállalkozás tevékenykedik. A baromfiágazatnak az ország exportjában is fontos szerepe van, a baromfihús a 3. legnagyobb tétel a magyar agrárium kivitelében.


    Csorbai Attila, a BTT elnök-igazgatója elmondta tavalyhoz hasonlóan idén is együttműködnek a minisztériummal és az AMC-vel a baromfi termékeket népszerűsítő kampányban, amelynek első, nyári fázisa alapvetően a grill termékekre és a húsokra koncentrál.


    Hozzátette, a baromfiágazat az ország legnagyobb termelési értékét produkáló állattenyésztési ágazata. A szektor termelési értéke a baromfihúst tekintve 250 milliárd forint, a feldolgozott (panírozott, darabolt) termékekkel együtt – becslések szerint – ennek a duplája.


    Közölte, a terméktanács saját adatai alapján 2019-ben az egy személyre vetített baromfihús fogyasztás az országban 29,2 kilogramm volt, ebből 22,74 kilogramm volt a csirke, 2,97 kilogramm a pulyka, 2,35 kilogramm a kacsa és 0,88 kilogramm a liba. Tavaly azonban a baromfihús fogyasztás csaknem 4 kilogrammal, 33,46 kilogrammra nőtt.


    Csorbai Attila szerint ez a növekedése azzal magyarázható, hogy a madárinfluenza kiviteli korlátozásokat jelentett a szektor számára, így az exportra szánt bizonyos termékek a belföldi értékesítésben jelentek meg.


    Ondré Péter, az AMC ügyvezetője is elmondta, az elmúlt 1,5 évben olyan kihívásokkal nézett szembe az ágazat, mint a HORECA (hotelek, éttermek, kávézók) szektor és a közétkeztetés leállása, de évek óta folyamatosan bizonytalan pályán tartja az ágazatot a madárinfluenza is. Mindezek miatt döntöttek a baromfihús belföldi fogyasztását ösztönző kampány mellett.


    Közölte, az elmúlt bő 10 évben a magyar agrár élelmiszeripar lendületesen fejlődött, a fejlődés egyik motorja pont a hazai baromfi szektor volt, amely éves szinten 700 ezer tonna hús előállítására képes. Ebből a 700 ezer tonnából 400 ezret a belföldi, 300 ezret pedig az export piacokon értékesítenek. Ugyanakkor megjegyezte, nagyban eltér a belföldi fogyasztás és az export szerkezete: míg előbbinél 80-85 százalék a csirke és a maradék 15 százalékon osztozik a pulyka és a vízi szárnyasok, addig az exportnál 35-60 százalék között mozog a csirke és 40 százalékot tesz ki a pulyka és a vízi szárnyasok.