Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Újra fellendülőben van a bolti vásárlás egy nemzetközi felmérés szerint

    Az online kereskedelem bővülése mellett újra fellendülőben van a bolti vásárlás a PwC felmérése szerint – közölte a tanácsadó cég az MTI-vel kedden.  

    A válaszadók 48 százaléka állította, hogy hetente legalább egyszer üzletbe megy, 72 százalék pedig valószínűleg felkeres egy bevásárlóközpontot fél éven belül. A fogyasztók 41 százaléka élelmiszerre, 33 százaléka divatcikkekre,  30 százaléka egészségre és szépségápolásra tervez többet költeni. A bolti vásárlásban kiegyenlítődött az életkor szerinti megoszlás, az idősebbeknek és a fiataloknak is majdnem a fele vásárolt üzletben az elmúlt fél év során.

    A közlemény szerint eközben az online kereskedelem sem szorul háttérbe, egyre inkább felértékelődnek a mobileszközök a vásárlásban. A válaszadók 41 százaléka vásárol legalább hetente egyszer okostelefonon, miközben tavaly még 30 százalékuk, a 2018-as felmérésben pedig 17 százalékuk válaszolt hasonlóképpen – tették hozzá.

    A Pwc üdvözölte, hogy a fogyasztás fellendülése a házon kívüli tevékenységek szélesebb körét is érinti. A következő 6 hónapban a megkérdezettek 31 százaléka többet akar költeni utazásra, de szórakozásra, kikapcsolódásra is nagyobb összeget szánnának. A közlemény mindezt a bizakodó hangulattal magyarázza. Az oltással rendelkezők sokkal derűlátóbbak, 66 százalékuk optimista, míg a többieknek csak 43 százaléka.

    A felmérés tanulságai közül kiemelték a fenntarthatósági szempontok felértékelődését. A válaszadók 52 százaléka állította, hogy jobban odafigyel a környezetre, mint fél éve, és majdnem ugyanennyien veszik figyelembe, hogy a termékek hol és milyen módon készültek. Az adatok szerint ugyanakkor még mindig az ár a legfontosabb szempont, csaknem 70 százalék a legjutányosabb ajánlatot tartja elsődlegesnek.

    A PwC 2021 a felmérés elkészítéséhez majdnem 10 ezer fogyasztót kérdezett meg a világ 26 térségéből. A tanulmány a társaság honlapján olvasható.