Újra fellendülőben van a bolti vásárlás egy nemzetközi felmérés szerint
Az online kereskedelem bővülése mellett újra fellendülőben van a bolti vásárlás a PwC felmérése szerint – közölte a tanácsadó cég az MTI-vel kedden.
A válaszadók 48 százaléka állította, hogy hetente legalább egyszer üzletbe megy, 72 százalék pedig valószínűleg felkeres egy bevásárlóközpontot fél éven belül. A fogyasztók 41 százaléka élelmiszerre, 33 százaléka divatcikkekre, 30 százaléka egészségre és szépségápolásra tervez többet költeni. A bolti vásárlásban kiegyenlítődött az életkor szerinti megoszlás, az idősebbeknek és a fiataloknak is majdnem a fele vásárolt üzletben az elmúlt fél év során.
A közlemény szerint eközben az online kereskedelem sem szorul háttérbe, egyre inkább felértékelődnek a mobileszközök a vásárlásban. A válaszadók 41 százaléka vásárol legalább hetente egyszer okostelefonon, miközben tavaly még 30 százalékuk, a 2018-as felmérésben pedig 17 százalékuk válaszolt hasonlóképpen – tették hozzá.
A Pwc üdvözölte, hogy a fogyasztás fellendülése a házon kívüli tevékenységek szélesebb körét is érinti. A következő 6 hónapban a megkérdezettek 31 százaléka többet akar költeni utazásra, de szórakozásra, kikapcsolódásra is nagyobb összeget szánnának. A közlemény mindezt a bizakodó hangulattal magyarázza. Az oltással rendelkezők sokkal derűlátóbbak, 66 százalékuk optimista, míg a többieknek csak 43 százaléka.
A felmérés tanulságai közül kiemelték a fenntarthatósági szempontok felértékelődését. A válaszadók 52 százaléka állította, hogy jobban odafigyel a környezetre, mint fél éve, és majdnem ugyanennyien veszik figyelembe, hogy a termékek hol és milyen módon készültek. Az adatok szerint ugyanakkor még mindig az ár a legfontosabb szempont, csaknem 70 százalék a legjutányosabb ajánlatot tartja elsődlegesnek.
A PwC 2021 a felmérés elkészítéséhez majdnem 10 ezer fogyasztót kérdezett meg a világ 26 térségéből. A tanulmány a társaság honlapján olvasható.