További növekedésre számít a Heineken Hungária új vezetője

    A Heineken Hungária még mindig növelheti a teljesítményét, de a fenntarthatósági követelményekről sem mond le – mondta hétfői sajtótájékoztatóján Budapesten a cég új vezérigazgatója.

    Nikos Zois hangsúlyozta, hogy az innovációt nem szűkítik le a technológiai folyamatokra, a fenntarthatósági fejlesztéseket is fontosnak tekintik. A környezet érdekében a nagyvállalatoknak is változtatniuk kell, a magyarországi Heineken ezért növelte a gyártásában a helyi termékek részesedését – tette hozzá. Példaként említette, hogy a Soproni sör kizárólag itteni árpából készül, az ízesített változatokhoz magyar termelésű meggyet és a bodzát adnak, és hamarosan komlót is magyarországi ültetvényről szereznek be.


    Az új cégvezető elismeréssel szólt a magyar alkalmazottak munkájáról, és elégedetten számolt be az eddig elért fenntarthatósági eredményeikről. Korábbi közlésük szerint a Heineken csoportszintű termelése 2030-ra, a teljes értéklánc pedig 2040-re karbonsemlegessé válhat. Sört csak fenntartható módon termelt árpából, komlóból gyártanak majd, és nem fognak kibocsátani tisztítatlan szennyvizet, vagy nem újrahasznosított hulladékot.


    A Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. Sopronban működteti a magyarországi sörgyárát. Legutóbb augusztusban jelentettek be üzemfejlesztést 540 millió forintos költséggel, amely a tervek szerint a gyártás hatékonyságát javítja. A cég 2018-ban az Ökumenikus Segélyszervezettel a Somogy megyei Kastélyosdombón komlótermesztésbe kezdett, amihez elnyerték az Agrárminisztérium támogatását. Az ültetvény telepítésével több évtizednyi szünet után kezdődhetett el ismét a belföldi komlótermesztés.