Több mint száz nemzetközi szakembert fogad a Hungarian Wine Summit
Több mint száz külföldi szakember ismerkedhet meg a magyar borral az idei Hungarian Wine Summit nemzetközi szakmai csúcstalálkozón április 21. és 25. között Budapesten, valamint borvidéki tanulmányutakon, a Magyar Bormarketing Ügynökség (MBÜ) szervezésében.
A statisztikák szerint a külföldi piacokon való terjeszkedés a magyar borkereskedelem bővülésének igazi mozgatórugója, ezen dolgozik a nemrég megalakult MBÜ – mondta el az ügynökség szerdai budapesti sajtótájékoztatóján a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos.
Rókusfalvy Pál hozzátette: az eddigi piackutatások során azonosították az elsődleges és másodlagos célpiacokat, és felmérték, mely országokban milyen fajtákra van kereslet.
Általános tanulság, hogy a nemzetközi piacokon továbbra is a magyar fehérborok a legkeresettebbek, ezek tavaly az export 86 százalékát tették ki – közölte.
Elmondása szerint Németországban és az Egyesült Királyságban rendszeres és komoly munkát végeznek a magyar borok népszerűsítésére, Kínában egyre aktívabb a magyar jelenlét, és Dél-Korea, Lengyelország, valamint az Egyesült Államok piaca is felértékelődik.
Goreczky Gergely, az MBÜ vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy az ügynökség munkája 2023 második félévében indult be igazán. Az MBÜ első komolyabb megjelenéseként a 2023. novemberi ProWein Sanghajt említette; ezen a szakmai eseményen hat magyar borászat mutatkozott be 27 ezer látogató előtt.
A Sweet Tokaj kampány a tokaji édes borok sokoldalú gasztronómiai felhasználását tudatosította a brit piacon Michelin-csillagos séfek és a Decanter magazin közreműködésével, majd szintén az Egyesült Királyság volt az idei Furmint Február külföldi fókusza.
Márciusban a világ legnagyobb borkiállítása, a ProWein Düsseldorf 47 ezres közönsége megújult dizájnú magyar standdal találkozhatott, amely 40 magyar borászatot képviselt, és naponta több mesterkurzuson mutatta be a magyar borágazatot, Master of Wine borszakértők vezetésével – mondta el.
Rókusfalvy Pál arról is szólt, hogy a nemzetközi megjelenést igyekeznek hívószavak köré szervezni, ezek közül a legfontosabbak az aszú, a vulkanikus borvidékek, a furmint és a kékfrankos.
A néhány napja véget ért China International Alcoholic Drinks Expóról szólva elmondta, hogy a rendezvényen 11 cég képviselte Magyarországot, és több kereskedelmi megállapodást, szándéknyilatkozatot is aláírtak.
Pusztai Anita, az MBÜ marketingigazgatója a Hungarian Wine Summit programját ismertette, az esemény kiemelt céljaként említve, hogy helyben, Magyarországon is vendégül lássák a világ vezető borkereskedőit, szakíróit, sommelier-it.
A csúcstalálkozóra több mint 100 nemzetközi szakember érkezik. Számukra az első napon a budapesti Millenáris parkban kilenc mesterkurzus mutatja be a legfontosabb magyar szőlőfajtákat, trendeket, de szabadon is ismerkedhetnek a magyar borral a 107 borászat 386 tételét kínáló kóstolózónában.
Ezután háromnapos study tour program következik, négyféle választható útvonallal, pincelátogatásokkal, összborvidéki kóstolókkal – tette hozzá.
Az MBÜ célja, hogy a Hungarian Wine Summit a régió vezető borszakmai rendezvényeként kerüljön be a nemzetközi szakemberek naptárába – mondta Pusztai Anita.