Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Mondj köszönetet egy csésze kávéval

Egy egyszerű köszönöm is sokat jelenthet!

Mától a bécsi kávéházi kultúra nagykövete, a Julius Meinl, jelentőségteljes pillanatokat teremt a “Say Thank You” kampányával. A Julius Meinlnek köszönhetően, a kávé szerelmesei mától a kampányban résztvevő üzletekben rendelt kávék után utalványt kapnak, amellyel köszönetet mondhatnak egy számukra kedves személynek. Ily módon ajándékozhatnak bárkinek egy csésze Julius Meinl kávét, melyet 2022. május 31-ig lehet beváltani, szintén azon helyszíneken, melyek csatlakoztak a kampányhoz. A Julius Meinl „Say Thank You” kampánya, 2022. április 20-án, több mint 30 országban indul el.

  • Olyan egyszerű cselekedetek, mint például egy kávé meghívás, a kedvesség láncreakcióját indíthatják el – derül ki egy új, európai felmérésből
  • Legyen szó a hét bármely napjáról, az emberek 90%-a nagyobb valószínűséggel mond “köszönetet” valakinek, ha azt megelőzően nekik is “köszönetet” mondtak
  • Az emberek több mint egyharmada nagyobb valószínűséggel mond “köszönetet” most, mint a járvány előtt
  • Munkahelyi környezetben a “köszönet” kifejezésének egyik leghatásosabb módja, ha szünetünkben meghívjuk munkatársunkat egy kávé elfogyasztására
  • A prémium minőségű kávépörkölő, fennállásnak 160. évfordulóját ünnepelve, a kedvesség örökítésére buzdít

A Julius Meinl – Európa egyik legrégebbi kávémárkája – szerint, ha egyszerűen csak kinyitjuk valakinek az ajtót, meghívunk valakit egy kávéra, esetleg rámosolygunk egy idegenre, naponta több ezer kedves cselekedetet idézhetünk elő tettünkkel.

A márka fennállásának 160. évfordulóját ünnepelve, Julius Meinl az egyszerű, kedves cselekedetek jelentőségéről rántja le a leplet. A felmérés során Európa-szerte 4000 felnőttet kérdeztek meg a legfontosabb pillanataikról, és válaszaikból az derült ki, hogy a „köszönöm” szó kimondása az egyik legerőteljesebb gesztus, amit egy ember megtehet.

Egy átlagos napon körülbelül 11-szer nyilvánítanak köszönetet egy embernek, és ennek eredményeként ő további 15 embernek mond köszönetet aznap. Minden „köszönetért” amit kapunk, még több köszönetet adunk, amely a barátainkra, a családunkra, a kollégáinkra és még az idegenekre nézve is pozitív hatással van.

E varázsszó hallatán a válaszadók 90%-a nagyobb valószínűséggel mond köszönetet másoknak – ráadásul 59%-uk szerint a hangulatuk is jobb lesz attól, ha így tesznek.

Egy kávé és egy könnyed beszélgetés sokat jelenthet

A hálaadás és -kapás is túlmutat a szavakon. A válaszadók nagyra értékelik az olyan mindennapi gesztusokat, mint az ölelés vagy egy kávé meghívás. A válaszadók 79%-a egyetért azzal, hogy hálánk kifejezésének nagyszerű módja lehet egy kávéra való meghívás, ezt szorosan követi az ölelés, amelyet minden második ember a legkönnyebb gesztusnak tart, amit egy ember a másik felé megtehet.

A OnePoll Bécsben, Milánóban, Zágrábban és Bukarestben végzett tanulmánya szerint az ilyen egyszerű, apró gesztusok átalakíthatják az emberek életét. A válaszadók 85%-a például egyetértett azzal, hogy egy idegen mosolya feldobja a napjukat.

A Julius Meinl ügyvezető igazgatója és ötödik generációs családtagja, Christina Meinl, így nyilatkozott: „Úgy gondoljuk, hogy a világnak több vidámságra és együttérzésre lenne szüksége, ezért 160. évfordulónk alkalmából nem is gondolhatnánk a kedvességnél jobb terjesztendő üzenetre.Ez ahhoz a bécsi kávéházakban tapasztalt élményhez kapcsolódik, ahol az emberek egy kávé mellett beszélgetnek, és megállnak egy pillanatra a zsúfolt, állandóan rohanó mindennapjaikban, hogy kifejezzék egymásnak hálájukat.Ez csak egy a sok összetevő közül, amelyek különlegessé teszik Bécs – UNESCO által is világszerte elismert – kávéházi kultúráját.”

A kedvesség ragályos… de többre van szükségünk belőle

A felmérésből az is kiderült, hogy a járvány kezdete óta felfokozódott az egymás iránti együttérzésünk és kedvességünk. A válaszadók több mint egyharmada ért egyet azzal, hogy nagyobb valószínűséggel mond most köszönetet, mint két évvel ezelőtt, aminek a fő oka, hogy „Rá kellett jönnöm, hogy a kis dolgok azok amik igazán sokat változtatnak”, valamint 26%-uk a járvány óta tudatosan figyel arra, hogy kedvesebb legyen másokkal.

E jó szándék ellenére sem mindig fejezzük ki hálánkat azoknak, akiket a legjobban szeretünk. Arra a kérdésre, hogy kinek mondanak a legkevesebbszer köszönetet otthoni környezetüket tekintve, a megkérdezettek 90%-a párját felelte.

A munkahelyeken is több kedvességre van szükség, hiszen a kutatások azt mutatják, hogy háromból két ember szerint a „köszönöm” szót nem mondják elégszer a munkahelyükön, ami miatt 63%-uk úgy érzi, természetesnek veszik őket, vagy hogy a munkájuk nem elég jó (38%). Ezt a rossz érzést egy a főnöktől kapott egyszerű „köszönöm” könnyedén megszüntetheti, továbbá az emberek több mint 80%-a egyetért azzal, hogy ez jelentős mértékben feldobná a kedvüket is.

A felmérésen résztvevők több mint fele (55%) szerint a munkahelyi köszönetnyilvánítás egyik leghatásosabb módja, ha szünetünkben elhívjuk munkatársunkat egy kávéval egybekötött beszélgetésre.

Christina Meinl így folytatta: „Kutatásunk rávilágít arra, hogy a látszólag apró gesztusok és hétköznapi pillanatok valójában mekkora mértékben befolyásolják életünket.Hihetetlen, hogy az egyszerű köszönetnyilvánítás nemcsak arra a személyre van hatással akivel beszéltünk, hanem rajta keresztül másokra is.Cégünk filozófiája, hogy jelentőségteljes pillanatokat teremtsünk az emberek életében, és pontosan ezt szeretné elérni a „Say Thank You” kampányunk minden egyes felszolgált csésze kávéval.

A kedvesség hulláma

Julius Meinl célja, hogy prémium kávéjával több mint 100 000 köszönetnyilvánításra és kedves pillanatra inspirálja az embereket idén tavasszal. A kávé szerelmesei a résztvevő üzletekben rendelt összes kávé után utalványt kapnak, amellyel köszönetet mondhatnak egy számukra kedves személynek, és ajándékozhatnak nekik egy csésze Julius Meinl kávét.

A Julius Meinl „Say Thank You” kampánya több mint 30 országban indul el 2022. április 20-án. További információért látogasson el a www.juliusmeinl.com/say-thank-you weboldalra.