Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Csaknem 105 millió forintos kapacitásbővítés a Márka Üdítőgyártó Kft.-nél

A magyar gazdaságpolitika elsődleges célja, a munkahelyek, vállalkozások megvédése, ehhez a beruházások támogatása a leghatásosabb eszköz – jelentette ki a pénzügyminiszter pénteken a Bács-Kiskun megyei Felsőlajoson, a Márka Üdítőgyártó Kft. kapacitásbővítő beruházásának bejelentésén.

    Az üzemlátogatás után Varga Mihály elmondta: a teljes mértékben magyar kft. csaknem 105 millió forintos beruházásához 72 millió forint támogatást nyert a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) pályázatán.


    Hozzátette: a „Márka” üdítő magyar szabadalom, évtizedes múltra visszatekintő „brand”, a cég beszállítóinak 90 százaléka is magyar vállalkozás.

    Hangsúlyozta: a kormány már tíz éve követi azt az alapelvet, hogy „ha munka van, minden van „, mert ez alapozza meg az ország teljesítményét, a családok életszínvonalát.

    A kormány a járvány második hulláma idején is több eszközzel segíti a hazai vállalkozásokat, a munkahelyek megvédésében és újabb fejlesztésekben – közölte.

    A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program elsősorban azokat a fejlesztéseket támogatja, amelyek segítik a vállalkozásokat alkalmazkodni a jelenlegi kihívásokhoz – mondta.


    Varga Mihály emlékeztetett: a gazdaságvédelmi intézkedések folytatódnak a következő hónapokban is, folyamatosan jelennek meg új felhívások is. A pályázatok gyorsabb és egyszerűbb elérhetősége érdekében a Pénzügyminisztérium kifejlesztett egy mobilalkalmazást. Az applikáció segítségével a vállalkozások azonnal értesítést kapnak az aktuális pályázatok megjelenéséről, tájékozódhatnak a részletekről, feltehetik kérdéseiket az ügyfélszolgálatnak. A tárca továbbfejleszti az alkalmazást, hogy jövő évtől már pályázatokat is be lehessen nyújtani a GINAPP-on keresztül- közölte a miniszter.

    Varga Mihály kitért arra is, hogy a gazdasági növekedés jegyében eltelt elmúlt hét év megteremtette a lehetőséget a védekezés eszközeinek módosításához. Ezt mutatja az is, hogy a kiskereskedelmi forgalom nem esett vissza a tavalyi év adataihoz képest, sőt az utóbbi hónapokban már fölötte is van. A munkaerőpiacon is kedvezőek a folyamatok, a beruházási ráta pedig 28,5 százalékos volt, ez a visszaesés ellenére is az Európai Unió élmezőnyébe tartozik.

    Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. ügyvezetője elmondta: a második gépsor sikeres telepítése és a logisztikai központ bővítése után most a saját biológiai szennyvíztelep technológiai megújítása következik, ami a fajlagos gyártási költségek csökkentésével garantálja a munkahelyek megtartását is. A légtechnikai hűtés fejlesztésével optimalizálják továbbá a palackozó üzem hőmérsékletét, ami az üzem még magasabb fokú sterilitását is eredményezi. Új informatikai eszközökkel erősítik a távmunka lehetőségét is – közölte.

    Mint elmondta, a cég kapacitása 140 millió palack évente, raktározási területük elérte a 13 ezer négyzetmétert. A cégnél jelenleg 106 munkavállaló dolgozik.

    Az ügyvezető kitért arra is, hogy a Márka Üdítő már 30 százalékos rPET -et (újrafeldolgozott PET-anyagot) használ a palackjaihoz, így már most teljesíti a 2025-ös európai uniós előírásokat.

    Termékeiket saját laboratóriumban és munkacsoporttal fejlesztik, fogyasztóik több mint 70-féle üdítőital közül választhatnak, klasszikus szénsavas, limonádé, ízesített ásványvíz, gyümölcsital és jeges tea kategóriában is – jegyezte meg. Elmondta azt is, hogy termékeiket 11 országba exportálják, a szomszédos piacokon túl például Oroszországba és Litvániába is.


    Salacz László, a térség fideszes országgyűlési képviselője elmondta: a kormány felismerte, hogy a magyar vállalatok sikere  az ország hosszú távú gazdasági növekedésének a motorja. Ebbe a koncepcióba illeszkedik a Márka üzem, amelyet Bács-Kiskun megye „élelmiszeripari zászlóshajójának ” nevezett.