Szingapúrban népszerűsíti a magyar élelmiszereket az Agrármarketing Centrum
Április 25-28. között zajlik Szingapúrban Délkelet-Ázsia egyik legjelentősebb élelmiszer- és ital szakkiállítása, az FHA, amelyen az Agrármarketing Centrum (AMC) a magyar élelmiszereket népszerűsíti – közölte az AMC kedden az MTI-vel.
A seregszemlén az AMC közösségi standja hatvan négyzetméteren, nyolc kiállító részvételével várja a magyar élelmiszerek iránt érdeklődő beszerzőket, disztribútorokat és importőröket.
Az AMC standján a kiállítók többek között bodza készítményekkel, mézekkel, illetve a régióban igen népszerű mangalicahús termékekkel várják a szakmai érdeklődőket. A mangalica térségbéli sikertörténetét fémjelzi az is, hogy a világ egyik legdrágább, prémium hústermékeket forgalmazó hentesüzlete, a szingapúri Huber’s butchery is nemrégiben felvette kínálatába a magyar mangalicát.
Ezen felül a közösségi standon a potenciális importőrök megismerkedhetnek az AMC exportfejlesztési stratégiájával, a Hungarian Food Business Programmal is. A program központi eleme a Hungarian Food Business Catalogue elnevezésű online kiadvány, amelyben mintegy százhatvan magyarországi cég, több mint kétezer kivitelre szánt termékkel szerepel.
A szingapúri rendezvényen idén negyvenöt ország 1350 kiállítója vesz részt, a szakmai látogatók száma várhatóan meghaladja a negyvenezret. A kiállításon most először várható jelentős számú importőr érkezése Kínából, az úgynevezett hosted buyer program keretében pedig 192 meghívott beszerző várható többek között Indiából, a Fülöp-szigetekről, Ausztráliából, Japánból, Thaiföldről, Indonéziából.
Szingapúr fontos nemzetközi találkozóhely az exportképes vállalatok és vállalkozások számára, hiszen elosztó központként is funkcionál a régió többi állama felé.
Az ázsiai városállamban gyakorlatilag nincs mezőgazdasági tevékenység a kevés rendelkezésre álló földterület miatt, így élelmiszerei csaknem 90 százalékát importálja. Ezért az FHA-n való részvétel óriási lehetőséget jelent az exportálni kívánó magyar élelmiszer- és agrárcégek számára, nem csak Szingapúr felvevőpiaca, de a térségben jelentős kereskedelmi központi szerepe miatt is – olvasható az Agrármarketing Centrum közleményében.