Egyre több magyar háztartásban vannak ott a bolygómentő szódagépek
Kiderült mennyi PET-palacktól óvták meg a Földet a magyarok
A világ legnagyobb szódagépgyártója, a SodaStream összesítése szerint a magyar vásárlók 2019 júniusa és 2021 júniusa között 225 millió PET-palacktól óvták meg a Földet a SodaStream készülékek és palackok segítségével. „Ez azt jelenti, hogy az elmúlt két évben ennyi PET-palackot nem kellett sem legyártani, sem pedig kiszállítani a boltokba. A magyar SodaStream tulajdonosok számára a műanyagmentes életmód tehát már a mindennapok részét képezi” – hangsúlyozta Széll-Szőke Krisztina a SodaStream termékmenedzsere.
A SodaStream tapasztalatai szerint egyre több háztartás fedezi fel az otthoni frissítők készítésre alkalmas szódagépek előnyeit. Mindezt alátámasztja az a tény is, hogy 2020 júniusa és 2021 júliusa között 62 százalékkal nőtt a SodaStream gépek és szörpök értékesítése Magyarországon. Május 20. óta pedig már olyan népszerű PepsiCo üdítőket is készíthetnek maguknak otthon a szódagép felhasználók, mint a klasszikus Pepsi-kóla, a Pepsi Max, a 7up, 7upFree, a Mirinda és a Mirinda Light. Ennek azért van jelentősége, mert egy négytagú család két év alatt 2500 PET-palacktól mentheti meg a Földet mindössze egy szódagép és egy szénsavasító palack használatával.
A Műanyagmentes Július jegyében a SodaStream szeretné népszerűsíteni a globális PET-palack csökkentés gondolatát. A márka ugyanakkor nemcsak a sajtóban, hanem a közösségi médiában is fontosnak tartja felhívni a figyelmet a PET-palack hulladék minimalizálására. Éppen ezért olyan értékteremtő influenszerekkel dolgozik együtt, akik magukénak érzik ezt a célkitűzést. Ők ugyanis saját tapasztalataikon keresztül mutatják be, hogyan lehet felhagyni a PET-palackok használatával.
„6 évvel ezelőtt még hatalmas PET palackos víz fogyasztó volt a családom. Aztán egy nap olvastam egy cikket a műanyag, illetve csomagolási hulladékokról. Ez volt az a nap, amikor elkezdtem drasztikusan csökkenteni a hulladéktermelésünket. A PET palack eltűntetése az otthonunkból az első lépések között szerepelt”- árulta el Tóth Andi, a Dobd ki a szemetest! című könyv szerzője. Hozzátette: a családdal közösen határoztak arról, hogy többé nem adnak ki pénzt PET-palackos üdítőitalokra, hiszen a csapból is folyik víz, amiből szódavizet is lehet készíteni. Ízesítés gyanánt leginkább a házi szörpöket preferálják. Az otthon készített frissítők előnye, hogy egy kulacs segítségével bárhová magunkkal vihetjük, így feleslegessé válik a PET-palackos üdítők vásárlása.
A 15,3 ezer Insta követővel rendelkező Pilisi Petra Panna számára elhatározás kérdése volt a PET-palackok mellőzése. „Egy nap beszereltettünk a konyhába egy víztisztító berendezést, amin keresztül szűrt vizet ihatunk. Ebből csak egy lépés szódavizet csinálni otthon, amit aztán lehűtve tárolhatunk a hűtőben. Amikor pedig elmegyünk valahova, akkor a kedvenc kulacsainkban tudjuk magunkkal vinni az általunk preferált frissítőket. Így nem csábulunk el, ha a városban üdítőre szomjaznánk” – hangsúlyozta a SodaStream influenszere.
Az Instagrammon az olvasást népszerűsítő Szabó Diána is meggyőződésből váltott. „Volt egyszer egy dokumentumfilm évekkel ezelőtt, ami a műanyagszennyezésről szólt, és nagyon nagy hatást tett rám. Én azóta törekszem arra, hogy ne vegyek PET-palackos üdítőt és ha kell akkor itthonról, kulacsban viszek magammal frissítőt. Szerintem ez nem nagy ár annak érdekében, hogy szó szerint ne fulladjuk bele a műanyagszennyezésbe, hiszen bizonyított tény, hogy az emberi szervezetben már megtalálhatóak a mikroműanyagok” – hangsúlyozta a közel 22 ezer követővel rendelkező influenszer.
A SodaStream egyik legújabb vállalása, hogy 2022 felében Magyarországon is beveti az alumínium dobozos szörpöket.