Gulyáságyú: „A magyar bor nemzetközi elismertsége még nem elégséges”
Ahhoz képest, hogy milyen nagyszerűek a magyar borok, a nemzetközi elismertségük még nem elégséges; ezen kíván segíteni a készülő Magyar Bormarketing Stratégia – mondta el a pénteken Budapesten megrendezett 11. Borkonferencia megnyitóján a Miniszterelnökséget vezető miniszter.
Gulyás Gergely hangsúlyozta, hogy a nem megfelelő külföldi elismertség nem a magyar borászok munkáján múlik, ma már ugyanis nem igaz, hogy a jó bornak nem kell cégér.
Ezért döntött úgy a magyar kormány, hogy ösztönzi a magyar borok ismertebbé, népszerűbbé tételét nemzetközi téren is – közölte, hozzátéve: a készülő bormarketing-stratégia mögött világos, egyértelmű és jelentős kormányzati támogatás áll, kidolgozására és megvalósítására évi 3 milliárd forint áll rendelkezésre.