Csaknem 170 milliárd forintot költött fenntarthatóságra a Nespresso 6 év alatt
A Nespresso 2014 óta 500 millió svájci frankot, vagyis megközelítőleg 170 milliárd forintot költött arra, hogy a fenntarthatósági céljait teljesítse – közölte a vállalat az MTI-vel csütörtökön.
Az intézkedések közül kiemelték a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését. A fennmaradó kibocsátási hányadot faültetéssel ellensúlyozzák, ennek megfelelően tavaly 4,5 millió fát ültetett a vállalat a kávétermő területeken. Hozzátették, hogy a nyersanyagok 95 százalékát fenntartható gazdálkodásokból szerzik be, ezen felül növelik a biogáz felhasználását, illetve az újrahasznosított anyagok arányát a kávégépekben, kávékapszulákban.
A Nespresso azt ígéri, hogy megháromszorozza a faültetéseit a kávétermelő országokban, többek közt Kolumbiában, Guatemalában, Etiópiában és Costa Ricában. 2022-re a vállalat kávéi teljesen karbonsemlegesek lesznek, a fenntarthatóságot pedig a teljes termelési lánca kiterjesztik – olvasható a közleményben.
Az 1986-ban alapított Nespresso a svájci központú Nestlé márkája. A nemzetközi élelmiszeripari vállalat a kávén kívül többek között édességeket, állateledeleket, ásványvizet, konyhai és vendéglátóipari termékeket is forgalmaz.
Magyarországon a Nestlé három gyárat működtet. Belföldi leányvállalatuk csaknem 150 milliárd forintos forgalommal zárt tavaly, ennek kétharmada export árbevétel volt.