Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Csak minden negyedik ember változtat kávézási szokásain az ünnepek alatt egy elemzés szerint

    A magyarok többsége ugyanannyit és ugyanúgy kávézik az ünnepek alatt, mint az év során bármikor, ugyanakkor a válaszadók 16 százaléka ebben az időszakban többet, míg 7 százalékuk kevesebbet kávézik – derül ki a Costa Coffee és a GKI Digital közös, az év végi kávéfogyasztási szokásokat vizsgáló felméréséből.

    Az eredmények azt támasztják alá, amit a kávészakértők is évek óta mondanak: a magyarok kávézása a funkcionális, ébredést segítő fogyasztás felől egyre inkább az élménykávézás felé tolódik.


    Az elfogyasztott kávé mennyisége ugyanakkor a rendszeresen kávét fogyasztó válaszadóknál nem változik, 77 százalékuk azt mondta, hogy nem tér el bevett kávéfogyasztási szokásaitól az ünnepek alatt.


    A karácsonyi menünek 10-ből 4 válaszadó esetében ugyanúgy része volt a kávé, mint minden étkezésnek – a válaszadók 10 százaléka még 24-én, a karácsonyi vacsora után is kínált a menühöz kávét. Szintén minden tizedik válaszadó kiemelt szerepet szán a kávénak – ők vagy kávékülönlegességekkel készülnek vagy a desszerthez illő kávét kínálnak ezekben a napokban a család és a vendégek számára.


    A válaszadók többsége, tízből heten ugyanolyan márkát, ugyanúgy elkészítve fogyasztanak az ünnepeken is, mint a hétköznapokon, míg minden harmadik válaszadó ilyenkor valami specialitással rukkol elő: 11 százalékuk kávékülönlegességgel, 10 százalékuk ízesített kávékkal készül az ünnepekre, míg 7 százalék magasabb minőségű kávét választ ilyenkor.


    A kávékülönlegességek, ízesített kávéitalok vásárlása népszerűbb a nők, mint a férfiak körében, és a kutatás szerint a nők szívesebben is készítik és fogyasztják ezeket ebben az időszakban.


    A Costa Coffee és a GKI Digital kutatásából kiderült az is, hogy csak minden ötödik válaszadó szán az ünnepek alatt több időt a kávézásra, kávékészítésre, míg a válaszadók 60 százaléka a hétköznapokban is megtalálja erre az időt. A férfiak körében magasabb, 66 százalék azok aránya, akik mindig szánnak időt a kávézásra, míg a nők esetében csak 56 százalékuk.


    A nemzetközi statisztikák szerint a legnagyobb kávéfogyasztók a finnek, ők évente fejenként átlagosan 12 kilót használnak fel, a magyarok az 56. helyet foglalják el a 3,1 kilogrammos fogyasztással.