Az MSSZ szerint az ágazat fejlődését a fenntarthatóság és a technológiai újítások határozzák meg


   A magyar sörágazat fejlődése és versenyképességének megőrzése szempontjából kulcsfontosságúak a technológiai újítások, az innováció, valamint a fenntarthatóság a gyártás és az alapanyagok területén – mondta Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének (MSSZ) vezetője az MTI-nek hétfőn, a világ söripari szereplőinek európai szakmai fórumán, Antwerpenben.

    A Brewers of Europe fórumon Jean-Francois van Boxmeer, a Heineken globális ügyvezető igazgatója szintén azt emelte ki, hogy hatalmas kihívást jelent – a vállalatnak és az egész ágazatnak – a fenntarthatóság, azon belül a karbonsemlegesség elérése, az ivóvízhasználat mérséklése és a csomagolóanyagok újrahasznosítása is.

    Rámutatott, hogy Európában magas az egy főre jutó alkoholfogyasztás, ezért törekedni kell a felelős sörfogyasztás népszerűsítésére, vagyis arra, hogy az emberek a mennyiség helyett a minőség felé forduljanak. 
  

  Spanyolországban már 13 százalékot tesz ki az alkoholmentes sörök részesedése – jegyezte meg.

    Paolo Lanzarotti, az Asahi Brewers Europe vezetője szerint a fogyasztói trendek az ízesített alkoholmentes sörök felé mutatnak. Ezen termékek részesedése mintegy 16 százalékot tesz ki a szlovák piacon. A vállalat törekvései között szerepel, hogy a szegmens a Dreher portfóliójában is erősödjön a jövőben, amellyel szélesebb közönség megszólítására lesznek képesek. 
  

  Kántor Sándor az MTI-nek azt is elmondta, hogy a nemzetközi trendekhez hasonlóan a növekvő kereslet miatt a csökkentett alkoholtartalmú és alkoholmentes sörök fogyasztása a magyar piacon is emelkedik, piaci részesedésük már közel 8 százalékot tesz ki.

    Míg a lágerek esetében a fogyasztói ízlés a keserűbb ízvilág felé halad, addig a felső erjesztésű sörök kínálata egyre inkább szélesedik és a fejlődés a gyümölcsös ízvilág irányába mutat. A prémium termékek iránti kereslet is jelen van, és a szakember számít a bio- és gluténmentes sörök terjedésére is.  

   Kitért arra is, hogy az ország vezető öt sörgyára – a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., a Carlsberg Hungary Kft. és a Pécsi Sörfőzde Zrt. – tavaly 76 ezer hektoliterrel több sört értékesített, mint 2017-ben. Kántor Sándor idén volumenben 1-3 százalék közötti piacbővülésre számít.

    Említést tett arról is, hogy a világon 2017-ben 38 milliárd dollár értékben mintegy 50 millió hektoliter kézműves sört adtak el, ez a teljes forgalom 1 százalékát teszi ki, Magyarországon hasonló az arány. A konferencia előadói szerint a kézműves sört gyártók számára kevésbé jó lehetőség az export, nekik regionálisan és helyben kell koncentrálni a növekedésre.

    A hétfőtől csütörtökig tartó szakmai fórumnak és a 37. EBC (European Brewery Convention) tudományos kongresszusnak 59 országból több mint ezer résztvevője és 140 előadója van.