Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Alacsonyabb söreladások mellett növelte bevételét a Heineken

Beer foam in glass taken closeup as background.

   Bevételének harmadik negyedévi növekedéséről számolt be szerdán a Heineken holland söripari csoport, értékesítési volumene csökkenése ellenére.

    A Heineken Holding N.V. nemzetközi söripari csoport hollandiai holdingja a harmadik negyedévben 9,6 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert, 2,0 százalékkal többre az egy évvel korábbinál. Egyszeri tételekkel és árfolyamhatással kiigazított bevétele 4,5 százalékkal nőtt 8,01 milliárd euróra.


    Az értékesített volumen 63,2 millió hektoliter volt a harmadik negyedévben, 5,4 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, összehasonlítható alapon pedig 4,2 százalékkal kevesebb.


    A Heineken idei első kilenc havi bevétele 27,04 milliárd euró volt, 4,7 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Egyszeri tételektől megszűrve 22,52 milliárd euró bevételre tett szert 5,8 százalékos növekedéssel.


    Az év első kilenc hónapjában a Heineken 183,3 millió hektoliter sört értékesített, 5,4 százalékkal kevesebbet, mint egy éve, összehasonlítható alapon pedig 5,1 százalékkal kevesebbet.


    Az értékesítési volumen csökkenését a vietnami piac forgalmának visszaesésével és az orosz piac elhagyásával magyarázza a Heineken.


    A Heineken N.V. 2023 első kilenc hónapjára vonatkozó nettó nyeresége 1,924 milliárd euró volt, szemben a 2022 első kilenc havi 2,199 milliárd euróval. A cég nyereségére egyszeri hatással volt az oroszországi kivonulás valamint a Vrumona eladásából származó bevétel.


https://www.heinekenholding.com/investors/media-releases/heineken-holding-nv-reports-2023-third-quarter-trading