Ajándékozz meg valakit egy kávéval

Pótoljuk be az elmúlt évben elszalasztott pillanatokat, és ajándékozzuk meg barátunkat, ismerősünket egy kávéval, mindezzel nemcsak örömöt okozva, de segítve is az elmúlt időszakban nehéz helyzetbe kerülő vendéglátóegységeket. Erre buzdít a Julius Meinl premium kávémárka 2021. június 1-jén induló kampánya mely a készlet erejéig várja a vendégeket. A kuponok beváltási határideje 2021. július 31.

A Julius Meinl Hungary 2021. június 1-jétől új kampánnyal lepi meg kávészerető közönségét. Az elmúlt év lezárásai és korlátozásai nem csak a vendéglátó egységeket hozta nehéz helyzetbe, de az emberek közérzetét is nagyban nehezítette, hogy nem volt lehetőség arra, hogy családtagokkal, barátokkal és közeli ismerősökkel személyes kapcsolatot tartsunk fent. Egy friss kutatás szerint (forrás: Julius Meinl), az európai városokban élő 4000 felnőtt felméréséből kiderül, hogy a megkérdezettek több mint kétharmada hiányolta azt az egyszerű hétköznapi élményt, amikor egy kávét elfogyasztunk egy baráttal vagy ismerőssel. A többségnek hiányoztak a személyes találkozások. 81 %-uk állítja, hogy mindez korábban pozitív hatással volt közérzetükre.

Geoffrey Beattie, a nemzetközileg elismert pszichológus professzor, a kutatást kommentálva elmondta: „Sok nehézséget hozott az emberek életében a lezárás, – de a személyes találkozás, a beszélgetés, a valódi emberi interakció volt az, ami a leginkább hiányzott. Az emberi kapcsolatok megléte nagyon fontos szerepet játszik abban, hogy jó közérzetünk legyen. Az online beszélgetés nemcsak megakadályozza az érintést, hanem gátolja a beszélgetés spontaneitását és a finom testbeszéd-jelek megosztását is, amelyek a mindennapi beszélgetések során nagyon sok fontos információt hordoznak. A kávéházak hangulata pszichológiai szempontból is hat rank, gondoljunk csak az eszpresszógép hangjára, illatára, vagy a beszélgetések halk morajára. Az illatokat az agy ősi része, az úgynevezett limbikus rendszer dolgozza fel, amely szintén felelős a memóriáért. Ezért bizonyos emlékeket, illatokkal idézhetünk vissza. A kávé jellegzetes illata is ilyen, ami felidézi a lezárás előtti emberi kapcsolatokat.”

A Julius Meinl és a OnePoll bécsi kávépörkölő Londonban, Bécsben, Milánóban és Bukarestben 2021 áprilisában végzett tanulmánya szerint 2020 március és 2021 március között az európai városlakók átlagosan 13 milliárd személyes találkozót hagytak ki. Mindezzel természetesen az idegenekkel való első találkozások (üzleti megbeszélés, randevú stb) száma is csökkent.

Beattie professzor hangsúlyozta ezeknek az elmaradt pillanatoknak és alkalmaknak a fontosságát: „A járvány megzavarta a hétköznapi spontán beszélgetések kialakulását, amelyekkel az emberek a mindennapi életük során találkoznak – ilyen például a beszélgetés a baristával, aki minden nap kávét készít, vagy egy véletlen találkozás egy baráttal az utcán, vagy akár egy beszélgetés egy melletted ülő idegennel buszon vagy vonaton. Ezek az úgynevezett “átmeneti kapcsolatok” létfontosságú szerepet játszanak életünkben, hiszen azt az érzést keltik, hogy nem vagyunk elszigeteltek és egy közösséghez tartozunk. Ezek a véletlen találkozások és röpke beszélgetések fokozzák és gazdagítják életünket, amik fontosak a jólétünk és a pszichés egészségünk szempontjából. Ezek a kicsi, egyszerű, szinte jelképes eszmecserék azok, amik javítják hangulatunkat és amelyek magába hordozzák annak lehetőségét, hogy valami mássá, nagyobbá vagy akár mélyebben fejlődjünk, gondoljunk itt pl. egy barátság kialakulására, vagy egy romantikus pillanatra. A lezárás megszüntetésével a mindennapi élet ezen „átmeneti kapcsolatait” újra fel kell éleszteni. Fontos, hogy az emberek bízzanak abban, hogy újra beszélgetést indíthatnak idegenekkel. „

A kutatás szerint, minden ötödik megkérdezett azt mondta, hogy legszívesebben egy kávézóba szervez találkozót egy idegennel, így a Julius Meinl becslése szerint, a lezárásoknak köszönhetően, közel 1 milliárd ilyen pillanat tünt el az életünkből az elmúlt 12 hónapban. Nem véletlen az sem, hogy mára az emberek többsége sokkal inkább elegyedik beszélgetésbe akár egy idegennel is, mint azelőtt.

A Julius Meinl célja, hogy a júniusban megrendezendő „Say Hello” kampánnyal negyedmillió kihagyott kávé pillanatot pótoljon a világszerte.

A kampány lényege:

Osszuk meg a kávézás élményét, pillanatát mással is! Nem kell mást tennünk, mint rendelni egy kávét kedvenc Julius Meinl kávézónkban vagy éttermünkben, majd a mellé kapott ajándék kávékuponnal lepjünk meg valakit! A kampányban résztvevő helyszínek listája megtalálható az esemény Facebook oldalán:

https://bit.ly/3yOFQyL

A Julius Meinl ezen kampányával egyben támogatni kívánja mindazon szállodákat, étteremeket és kávézókat, akik az elmúlt év lezárásainak köszönhetően nehéz helyzetbe kerültek.

Christina Meinl, a Julius Meinl ügyvezető igazgatója elmondta: „A bécsi kávéházak majdnem két évszázadon keresztül idegenek és barátok számára biztosították folyamatosan azt a helyet, ahol bármikor találkozhatunk valakivel, ötletelhetünk, inspirálódhatunk, vagy csak szimplán jól érezhetjük magunkat. Minden új társadalmi kapcsolat a köszönéssel kezdődik, éppen ezért “Say Hello” kampányunk célja, hogy ösztönözzük az embereket arra, hogy személyes találkozásaikat újra felelevenítsék és erre másokat is buzdítsanak. Azzal, hogy ügyfelünknek, barátunknak is ajándékozhatunk egy kávézási lehetőséget, egy pozitív élményt biztosítunk és magukat a vendéglátóegységeket is segítjük. Bízunk abban, hogy sokan élnek majd a lehetőséggel, és újra hétköznapi életünk része lehet a személyes találkozás és a közös kávézás pillanata. “

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!