A magyarok ragaszkodnak a kedvenc ételeikhez és éttermeikhez
Minden második esetben ugyanabból az étteremből rendelünk és a rendelések egyharmada a szokásos tétel – a Falatozz.huországos ételrendelő portál felmérése arra kereste a választ, hogy milyen gyakran rendeljük a jól bevált helyekről a már bizonyított fogásokat.
A Falatozz.hu országos ételrendelő portál arra volt kíváncsi, hogy a felhasználók milyen arányban rendelik a szokásosat – azaz ugyanabból az étteremből ugyanazt a fogást –, és milyen gyakran próbálnak ki valami újat.
A felmérés a szerint a felhasználók átlagosan 11 naponta adnak le ételrendelést a portálon, egy átlagos felhasználó rendeléseinek 25-35%-át teszi ki egyetlen tétel, és az online ételt rendelők 59%-a mindig ugyanannak az étteremnek a kínálatából választ.[1]
A kutatásból az is kiderül, hogy 2019 első félévében az 5 legnépszerűbb tétel a portálon a gyros tál, a palacsinta, és a hasábburgonya volt, a dobogóról épp csak lecsúszott a kóla, a toplistát pedig a rántott sajt zárja.
Érdekességként néhány Falatozz.hu csúcstartót is megemlít a kutatás. Az oldalnak van olyan felhasználója, aki már 1 595 alkalommal adott le rendelést, holott mindössze 4 éve regisztrált az oldalra, de akadnak olyanok is, akik éveken keresztül ugyanarra az ízvilágra vágytak. Ezen a téren a weboldal rekordere az a férfi, aki már több mint ötszáz alkalommal rendelte meg ugyanazt a húslevest, méghozzá ugyanattól az étteremtől.
Létezik olyan csúcstartó is, akinek a legtöbbet rendelt tétele nem is ennivaló, hanem sör: 325 alkalommal rendelt az ebédje vagy vacsorája mellé folyékony kenyeret egy bizonyos márkából. Ezen felhasználó virtuális kosarában a következő három legtöbbet rendelt termék szintén sör volt, csak más-más típusból.