Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A magyarok leginkább nagy boltláncokban szerzik be a zöldséget és gyümölcsöt

    A magyarok 73 százaléka a nagy boltláncokban, 42 százaléka zöldségesnél, 34 százaléka piacokon vagy vásárcsarnokokban, 17 százaléka termelői piacokon szerzi be a zöldséget és gyümölcsöt – tájékoztatta a Délalföldi Kertészek Szövetkezete (DélKerTÉSZ) reprezentatív kutatása eredményéről az MTI-t csütörtökön.

    A kutatás alapján a lakosság 39 százaléka havonta több mint 5 ezer forintot költ zöldségekre és gyümölcsökre; 40 százalékuknál 3-4 ezer forint, 19 százaléknál pedig 1-2 ezer forint ez az összeg.


    A havonta 5 ezer forintot költők között többségben vannak a nők és a 30 év körüliek, valamint a közép-magyarországi régióban élők – jegyezték meg.


    A válaszadók több mint fele, 52 százaléka mondta azt, hogy hajlandó többet fizetni a magyar zöldségért vagy gyümölcsért. A megkérdezettek 38 százaléka nem nézi a termékek származási helyét, és kevesebb mint 10 százalék szereti jobban az import zöldségeket vagy gyümölcsöket mint a hazait.


    Nagypéter Sándor, a DélKerTÉSZ elnöke a közlemény szerint elmondta, hogy a vásárlás során 46 százalék tartja közepesen, 36 százalék pedig nagyon fontosnak, hogy a zöldség vagy gyümölcs magyar termelőktől származzon. Leginkább a nők és a 30-asok foglalkoznak ezzel a kérdéssel – tette hozzá.


    A kutatás alapján a vásárlást leginkább a termék ára befolyásolja, a magyarok 81 százalékának – főleg a férfiaknak – ez a legfontosabb szempont. Utána jön 62 százalékkal a zöldség vagy gyümölcs kinézete, míg 42 százalék arra figyel, minek van éppen szezonja. Kevesen (13 százalék) vannak azok, akiket a termék csomagolása is befolyásol.


    A reprezentatív online kutatást az NRC végezte 500 fő megkérdezésével a 18-65 éves korosztályból; az adatfelvétel 2021 augusztusi.


    A DélKerTÉSZ 2002-ben alakult meg, közel 500 szövetkezeti taggal rendelkezik, a szentesi és környékbeli termelők, családi gazdaságok, társvállalkozók tevékenységét fogja össze. A kínálat nagy részét a paprikafélék (étkezési fehér paprika, kápia paprika, hegyes erős paprika) alkotják, de emellett paradicsomot, kígyóuborkát, fejes káposztát és kínai kelt is termesztenek.