Molnár Andrea: “A vitorlázás és a kürtőskalács iránti szeretetem Tihanyban most összeért”

Hazánk legédesebb panorámája vár a Tihanyi Apátság mellett

Bátyai Évi és Széphalmi Juliska vitorlással, Molnár Andi két keréken hódította meg Tihanyt, hogy az idén 20 éves Vitéz Kürtős nyaralójából gyönyörködhessen hazánk legédesebb panorámájában.

“A szüleim félig a Balaton mellett élnek, így sokat járunk a családdal a magyar tengerhez kikapcsolódni, és ilyenkor persze a sportolás sem maradhat el. Én alapvetően szinte mindig víz mellett futok Budapesten is, de a Balaton még különlegesebb élményt ad. A másik nagy szerelem számomra a SUP, tavaly és idén is részt vettem a Balaton-áthúzáson és legszívesebben most is SUP-pal érkeztem volna a Vitéz Kürtős tihanyi rezidenciájához, de a vitorlázás is levett a lábamról. A családdal évek óta tervezzük, hogy két kerékre pattanunk és meghódítjuk a Balcsit biciklivel is. Ezt szeretem a legjobban itt, hogy számtalan lehetőség van a sportra és a családdal remekül lehet szórakozni. Főleg, ha a mozgás végén egy mennyei liofilizált málnás, vagy egy klasszikus diós kürtőskalács kényeztet” – mesél mosolyogva Bátyai Évi, színésznő.

“A Balaton, Tihany számunkra is igazi kincs, így nagyon örülünk, hogy lehet egy kis kürtőskalácsos “nyaralónk” a Pisky sétányon, amit kicsik, nagyok, családosok, párok is előszeretettel látogatnak. Remek napi program lehet például Balatonfüreden indítani a napot egy kiadós reggelivel, majd egy pihentető hajókázás után tenni egy sétát az Apátság irányába, vagy egy kerékpáros túra során beiktatni egy gasztro élményt a lenyűgöző panorámában. Egész nyáron tematikus kürtőskalács hétvégékkel tesszük még vonzóbbá ezt az önmagában is csodálatos helyszínt a Vitéz Kürtős 20. születésnapja alkalmából” – invitál mindenkit András Tünde, a Vitéz Kürtős társalapítója.

Molnár Andit gyerekkora óta sok emlék köti a Balatonhoz, számára nincs nyár a Balcsi nélkül. Nyaranta legfőképp kétlaki életet él, és amikor a közös családi nyaralóban épp senki sincs, akkor lecsap a kínálkozó lehetőségre.

“Szívesen besegítek a nyaraló körüli munkákba, szeretek füvet nyírni, fákat metszeni, és barkácsolok is. Borisszal, a vizslámmal imádjuk felfedezni a kutyás fürdőket, mindig hatalmasakat pancsolunk, valamint nyáron előszeretettel futunk össze itt a barátaimmal is. 11 évvel ezelőtt a Kékszalagon is indultam, igazi fekete övesekkel mentem, és sokan be is borultak a vízbe, de mi talpon maradtunk. Ezen felbuzdulva még a vitorlás jogsit is letettem, sőt mai napig fejlesztem magam. A víz iránti vonzalmam egészen kiskoromra nyúlik vissza, a véremben van az evezés, sok vízitúrán vettem részt, és sokszor nyaraltunk hajózva. Nagypapám egy vízitúra csapatot alapított még a hatvanas években, annak hagyományain nőttem fel én is.  Az pedig, hogy a víz és a kürtőskalács iránti szeretetem Tihanyban most összeért, csak hab a tortán. Ha szigorú diétát is követek épp, a kürtőskaláccsal mindig el lehet csábítani, az új ízek pedig lenyűgözőek, főleg a pisztáciás” – mondja Andi, akinek régi vágya, hogy körbetekerje a Balatont.

“Tihany a Balaton ékszerdoboza, sok-sok természeti- és kulturális kinccsel, és persze gasztro élménnyel. Ez utóbbit varázsoltuk a Pisky sétányra, ahová idén is elhoztuk a nagy kedvenceket, a klasszikus kürtőskalácsok mellett, a tematikus hétvégék során megjelennek az ízbombák, a desszertkülönlegességeink, a legújabb csodáink, a KÜRTŐSBON variációk, sőt glutén-laktózmentes kürtőskaláccsal is készülünk egy-egy hétvégén” – teszi hozzá Bálint Gáspár, a Vitéz Kürtős ügyvezetője.

Széphalmi Juliskának ugyan nincs mély gyerekkori kötődése a Balcsihoz, de nagyon szeret kirándulni, új helyeket felfedezni és a víz is természetes közege.

“Nagyon szeretek kirándulni és a Balatonnál futni, teljesen más arcát mutatja ilyenkor a víz. A közös vitorlázás is szuper élmény volt, a kisfiam is élvezte, neki ez volt az első alkalom. Az pedig, hogy vezethettem is a vitorláshajót, csak még izgalmasabbá tette az egész kalandot. Szeretem közel érezni magamhoz a vizet, épp nemrég sárkányhajóval eveztünk át Tihanyba, de akkor nem fogadott minket ez a mennyei kürtőskalács. Emlékszem, hogy gyerekként minden vásárban ettünk kürtőskalácsot, sőt egy erdélyi osztálykiránduláson, a gimis osztálytársakkal vettünk is a piacon egy kürtőskalács-készítő szettet és azzal kísérletezgettünk. Szeretek enni és az édességet sem vetem meg, és nagyon tetszik, hogy egyre több izgalmas variáció, kreatív megoldás születik a kürtőskalácsok terén is” – teszi hozzá Juliska, aki alig várja, hogy a kisfia is hosszabb távokat meg tudjon tenni kerékpárral, ugyanis nála is bakancslistás a Balcsi-körbetekerés.
Nem számít, hogy sétálva, futva, két keréken, úszva, hajóval, családdal, barátokkal együtt, vagy éppen egyedül, a Vitéz Kürtős tihanyi “nyaralóját” mindenképp érdemes beiktatni a programok közé.