Skip to content

gasztroll.hu

Mert nem kell mindent szuvidálni, vagy molekurálisan konfitálni, indukciósan újragondolni – netán bérmákolni :-D

  • Kezdőlap
  • – Miteszel
  • – Kinekeszelma
  • – Gasztropress
  • – Újragondolt
  • Toggle search form

Biztonságosak a magyar kávézók, de a kiszolgáláson van még mit javítani

Posted on 2021-06-092021-06-08 By Gasz Troll

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel is!

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A magyar felszolgálók betartják a vírusvédelmi szabályokat, de kevés a kézfertőtlenítő pont és hiány van az ügyfelek élményét javító ötletekből

Vigyáznak a vendégek egészségére, de összességében kevés kreatív ötlettel javítják az vásárlói élményt a magyar kávézókban – derült ki az ügyfélkiszolgálás piacán 20 éve jelen lévő ClientFirst Consulting országos kutatásából. Az összesen több mint 126 helyszínen végzett próbavásárlás alapján az eredmények rámutattak, hogy a kávézók döntő többségében a felszolgálók és vendégek is betartják a vírusvédelmi szabályokat, a vendégek visszatérését viszont még nem ösztönzik kellőképpen az újranyitott vendéglátóegységek.

Köszönés és gyorsaság: a kötelező alap már mindenhol megvan

Az újranyitást követő első egész hónapot vizsgáló kutatás során összesen országszerte 126 helyszínen végeztek próbavásárlásokat a kávézókban. A rendszerint központi fekvésű, közkedvelt helyen lévő egységeket 11 különböző szempontot figyelembe véve értékelték. A megérkezés élményét tekintve a túltelítettségtől egyelőre nem kell tartani: a válaszadók 98,4%-a azt tapasztalta, hogy volt üres hely a teraszon, 97,6%-uk egyből le is ülhetett. Az asztalok egymástól megfelelő távolságra voltak elhelyezve. A felszolgáló szinte azonnal meg is szólította a vendégeket (92,7%), és mindezt udvariasan, kedvesen tette (98,4%). A rendelés leadása után rövid időn belül meg is érkezett a kávé (96,8%).

A felszolgálók fegyelmezettek, de kevés a kézfertőtlenítő pont

A felszolgálók döntő többsége, 96%-a viselt maszkot. A kutatás során az is kiderült, hogy még a szigorú szabályokat is fegyelmezetten betartották, hiszen a pincérek és eladók 89,5%-a az orrukat és szájukat is eltakarta. Vírusvédelmi szempontból a próbavásárlók 96,8%-a biztonságban érezte magát, így ebben a tekintetben jól vizsgáztak a kávézók. A vendéglátóegységekben kiemelten fontos kézfertőtlenítők azonban még nem mindenhol részei az alapfelszereltségnek: csupán 49,2% nyilatkozta azt, hogy találkozott ilyen eszközzel a kávézóban.

Sok helyen hiányoznak a kreatív ötletek az élmény növelésére

A próbavásárlók azt is vizsgálták, hogy milyen egyedi eszközöket vetnek be a vendégek élményének növelésére, megtartására, visszaterelésére. Az általános tapasztalat azt mutatta, hogy több apró figyelmességgel igyekeztek kedveskedni, úgy mint: takarók és plédek biztosítása a hűvös idő elleni védekezéshez, ingyen könyvek és olvasnivalók az intellektuális időtöltéshez, vagy élő virágok és díszek kihelyezése a vizuális élmény javítására. Több helyen új kutyabarát asztalokat, illetve gyereksarkokat is kialakítottak. Ezek az intézkedések azonban mindössze a minta 10%-ára voltak jellemzőek. „Az újranyitást követően a legfőbb feladat az ügyfelek bizalmának visszaszerzése.” – emelte ki Mózes István, a kutatást végző ClientFirst Consulting ügyvezetője. Hozzátette: „Ennek első lépcsője a biztonságérzet maximalizálása, ami a kutatásban vizsgált kávézók döntő többségének sikerült is. A következő lépés már az ügyfelek élmények növelése. Ahol az ügyfél egy nem várt kedves gesztussal találkozik (például takaróval, ajándék süteménnyel, napi jókívánsággal), azt megjegyzi, és szívesebben tér majd vissza, vagy ajánlja barátainak, ismerőseinek a helyet. Az ügyfélkiszolgálás titka a figyelem és a következetesség: ha egy kávézó beleteszi a szükséges extra energiát abba, hogy a vendég maximálisan jól érezze magát, akkor hosszútávon is sokkal nagyobb forgalomra és számíthat, hiszen ezzel kiemelkedik a versenytársai közül”.

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel is!

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Gasztropress Tags:biztonság, elemzés, felmérés, kávézó, statisztika, vizsgálat

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Közösen dolgozik az élelmezés biztonságáért a MATE és a Tungsram
Next Post: A tiramisuk királya már a trónján – Itt a mascarpone teszt

Kapcsolódó anyagaink

  • A növényi étrend 22 százalékkal csökkentheti a férfiak bélrákkockázatát Gasztropress
  • Reggelizz úgy, mint egy király? – Így kezdje a napot, ha diabétesszel él Gasztropress
  • Romániában várhatóan 5,5 százalékkal csökken az idén a bortermelők árbevétele Gasztropress
  • Az Auchan visszahívja a sajátmárkás, trappista sajttal töltött csirkemell terméket Gasztropress
  • Auguszt Cukrászda nyílt a Múzeumkertben Gasztropress
  • Hetedik alkalommal tartják meg a magyar konyha hetét Kárpátalján Gasztropress
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja. 
  • Újabb szakaszokon épülhet a #KariGerikerékpársugárút
  • Két napig újra #KariGeri a rakpart
  • Így jár az M3-as metró hétvégén
  • Beindult a szezon, újra a közutakon a mezőgazdasági gépek!
  • Ismét viharos szélre és porviharokra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat
  • Kukucs könyvek – Merre vagy, mama?
  • Az európai fogyasztók elsősorban az utazásról, az éttermekről és az új ruhákról mondanak le az infláció hatására
  • Az utóbbi években jelentősen javult a mielóma multiplexben szenvedő betegek kezelése
  • Így segítsük kertünket a tavaszi ébredésben
  • Összefogásra szólított föl a Mohosz elnöke a halállomány védelmében
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • A Honda Pilot gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Az élelmiszerjelölés evolúciója Gasztropress
  • Április 30-ig további folyamatos és jelentős élelmiszer áremelkedésre kell számítanunk! Gasztropress
  • Csicseriborsó perecet hívtak vissza a Müller üzletekből Kinekeszelma
  • Csomagolt Kinekeszelma
  • Csak a Mentes Őszi Vásár Gasztropress
  • Itt kapható Budapest legnagyobb gyrosa Gasztropress
  • Túrós palacsinta Gasztropress
  • Kiderült, hogy szalmonellafertőzés okozta a hajdúsámsoni gyerekek tömeges megbetegedését Gasztropress

Copyright © 2023 gasztroll.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

gasztroll.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.