Új E-szám mentes termékcsaládot fejlesztett ki a Sole-Mizo Zrt.

    Új E-szám mentes termékeket – sajtot, joghurtot, vajkrémet – fejlesztett ki egy uniós támogatással megvalósult, kétmilliárd forintos projekt keretében a Sole-Mizo Zrt. – közölte a Bonafarm csoporthoz tartozó cég vezérigazgatója kedden Szegeden.

    Gerbrant Redmer De Boer elmondta, az elmúlt öt évben 19,8 milliárd forintnyi beruházást hajtottak végre a cég négy – szegedi, csornai, bácsbokodi és marcali – üzemében. Ezek egyaránt szolgálták a gyártás infrastrukturális hátterének megerősítését, a felújítást és a kapacitás-bővítést.


    A 2016 végén elindult, a Magyar Tejgazdasági Kísérleti Intézettel együttműködve végrehajtott projekt 2,053 milliárd forintos költségéből 783 millió forintot fedezett uniós és hazai támogatás – közölte a szakember.


    Léhárt Tibor termelési igazgatóhelyettes kifejtette, a sikeres kutatás-fejlesztési tevékenységnek köszönhetően a vállalt bácsbokodi sajtüzemében sikerült olyan eljárást bevezetni – a többi közt zárt sajtkészítő kádak és speciális oltóenzim alkalmazásával – amely lehetővé tette a korábban használt technológiai segédanyagok – kálium-nitrát és kalcium-klorid – elhagyását.


    A sajtgyártás melléktermékeként szintén E-szám mentes savófehérje-koncentrátum is készül, melyet Csornán porítanak. Ezt további alapanyagként használják fel helyben vajkrémek előállításához, Szegeden pedig joghurtok gyártásához – ismertette a szakember. Hozzátette: a magas minőségű, E-szám mentes termékek – melyekre az egészségtudatos fogyasztók körében jelentős az igény – az év végén, jövő év elején kerülnek piacra.


    A Magyarországon piacvezető, 1340 munkavállalót foglalkoztató Sole-Mizo Zrt. évente mintegy 400 millió liter tejet dolgoz föl. Az alapanyag 15 százalékát a Bonafarm csoporton belül állítják elő, nagyobbik részét pedig éves vagy több éves szerződések alapján mintegy kétszáz hazai partnerétől vásárolja fel a cég.


    A vállalkozás 50 milliárd forintos nettó árbevételét öt év alatt, 2019-re 77,151 milliárd forintra növelte, melyből több mint 25 milliárd forint exportból származott. Idén várhatóan 82-83 milliárd forint árbevételt érnek el, harmadát exportból. A belföldi értékesítés 60 százalékát a cég saját márkái – Mizo, Hazai, Gazda, Farmer – alatt forgalmazott termékek teszik ki. A vállalkozás piacvezető az ízesített italok, a prémium UHT-tejek, a low carb és a laktózmentes termékek kategóriájában. A cég szegedi gyára Közép-Európa legnagyobb tejfeldolgozó üzeme, a magyar tejtermelés 15 százaléka érkezik be a telephelyre.