Mondj köszönetet egy csésze kávéval

Egy egyszerű köszönöm is sokat jelenthet!

Mától a bécsi kávéházi kultúra nagykövete, a Julius Meinl, jelentőségteljes pillanatokat teremt a “Say Thank You” kampányával. A Julius Meinlnek köszönhetően, a kávé szerelmesei mától a kampányban résztvevő üzletekben rendelt kávék után utalványt kapnak, amellyel köszönetet mondhatnak egy számukra kedves személynek. Ily módon ajándékozhatnak bárkinek egy csésze Julius Meinl kávét, melyet 2022. május 31-ig lehet beváltani, szintén azon helyszíneken, melyek csatlakoztak a kampányhoz. A Julius Meinl „Say Thank You” kampánya, 2022. április 20-án, több mint 30 országban indul el.

  • Olyan egyszerű cselekedetek, mint például egy kávé meghívás, a kedvesség láncreakcióját indíthatják el – derül ki egy új, európai felmérésből
  • Legyen szó a hét bármely napjáról, az emberek 90%-a nagyobb valószínűséggel mond “köszönetet” valakinek, ha azt megelőzően nekik is “köszönetet” mondtak
  • Az emberek több mint egyharmada nagyobb valószínűséggel mond “köszönetet” most, mint a járvány előtt
  • Munkahelyi környezetben a “köszönet” kifejezésének egyik leghatásosabb módja, ha szünetünkben meghívjuk munkatársunkat egy kávé elfogyasztására
  • A prémium minőségű kávépörkölő, fennállásnak 160. évfordulóját ünnepelve, a kedvesség örökítésére buzdít

A Julius Meinl – Európa egyik legrégebbi kávémárkája – szerint, ha egyszerűen csak kinyitjuk valakinek az ajtót, meghívunk valakit egy kávéra, esetleg rámosolygunk egy idegenre, naponta több ezer kedves cselekedetet idézhetünk elő tettünkkel.

A márka fennállásának 160. évfordulóját ünnepelve, Julius Meinl az egyszerű, kedves cselekedetek jelentőségéről rántja le a leplet. A felmérés során Európa-szerte 4000 felnőttet kérdeztek meg a legfontosabb pillanataikról, és válaszaikból az derült ki, hogy a „köszönöm” szó kimondása az egyik legerőteljesebb gesztus, amit egy ember megtehet.

Egy átlagos napon körülbelül 11-szer nyilvánítanak köszönetet egy embernek, és ennek eredményeként ő további 15 embernek mond köszönetet aznap. Minden „köszönetért” amit kapunk, még több köszönetet adunk, amely a barátainkra, a családunkra, a kollégáinkra és még az idegenekre nézve is pozitív hatással van.

E varázsszó hallatán a válaszadók 90%-a nagyobb valószínűséggel mond köszönetet másoknak – ráadásul 59%-uk szerint a hangulatuk is jobb lesz attól, ha így tesznek.

Egy kávé és egy könnyed beszélgetés sokat jelenthet

A hálaadás és -kapás is túlmutat a szavakon. A válaszadók nagyra értékelik az olyan mindennapi gesztusokat, mint az ölelés vagy egy kávé meghívás. A válaszadók 79%-a egyetért azzal, hogy hálánk kifejezésének nagyszerű módja lehet egy kávéra való meghívás, ezt szorosan követi az ölelés, amelyet minden második ember a legkönnyebb gesztusnak tart, amit egy ember a másik felé megtehet.

A OnePoll Bécsben, Milánóban, Zágrábban és Bukarestben végzett tanulmánya szerint az ilyen egyszerű, apró gesztusok átalakíthatják az emberek életét. A válaszadók 85%-a például egyetértett azzal, hogy egy idegen mosolya feldobja a napjukat.

A Julius Meinl ügyvezető igazgatója és ötödik generációs családtagja, Christina Meinl, így nyilatkozott: „Úgy gondoljuk, hogy a világnak több vidámságra és együttérzésre lenne szüksége, ezért 160. évfordulónk alkalmából nem is gondolhatnánk a kedvességnél jobb terjesztendő üzenetre.Ez ahhoz a bécsi kávéházakban tapasztalt élményhez kapcsolódik, ahol az emberek egy kávé mellett beszélgetnek, és megállnak egy pillanatra a zsúfolt, állandóan rohanó mindennapjaikban, hogy kifejezzék egymásnak hálájukat.Ez csak egy a sok összetevő közül, amelyek különlegessé teszik Bécs – UNESCO által is világszerte elismert – kávéházi kultúráját.”

A kedvesség ragályos… de többre van szükségünk belőle

A felmérésből az is kiderült, hogy a járvány kezdete óta felfokozódott az egymás iránti együttérzésünk és kedvességünk. A válaszadók több mint egyharmada ért egyet azzal, hogy nagyobb valószínűséggel mond most köszönetet, mint két évvel ezelőtt, aminek a fő oka, hogy „Rá kellett jönnöm, hogy a kis dolgok azok amik igazán sokat változtatnak”, valamint 26%-uk a járvány óta tudatosan figyel arra, hogy kedvesebb legyen másokkal.

E jó szándék ellenére sem mindig fejezzük ki hálánkat azoknak, akiket a legjobban szeretünk. Arra a kérdésre, hogy kinek mondanak a legkevesebbszer köszönetet otthoni környezetüket tekintve, a megkérdezettek 90%-a párját felelte.

A munkahelyeken is több kedvességre van szükség, hiszen a kutatások azt mutatják, hogy háromból két ember szerint a „köszönöm” szót nem mondják elégszer a munkahelyükön, ami miatt 63%-uk úgy érzi, természetesnek veszik őket, vagy hogy a munkájuk nem elég jó (38%). Ezt a rossz érzést egy a főnöktől kapott egyszerű „köszönöm” könnyedén megszüntetheti, továbbá az emberek több mint 80%-a egyetért azzal, hogy ez jelentős mértékben feldobná a kedvüket is.

A felmérésen résztvevők több mint fele (55%) szerint a munkahelyi köszönetnyilvánítás egyik leghatásosabb módja, ha szünetünkben elhívjuk munkatársunkat egy kávéval egybekötött beszélgetésre.

Christina Meinl így folytatta: „Kutatásunk rávilágít arra, hogy a látszólag apró gesztusok és hétköznapi pillanatok valójában mekkora mértékben befolyásolják életünket.Hihetetlen, hogy az egyszerű köszönetnyilvánítás nemcsak arra a személyre van hatással akivel beszéltünk, hanem rajta keresztül másokra is.Cégünk filozófiája, hogy jelentőségteljes pillanatokat teremtsünk az emberek életében, és pontosan ezt szeretné elérni a „Say Thank You” kampányunk minden egyes felszolgált csésze kávéval.

A kedvesség hulláma

Julius Meinl célja, hogy prémium kávéjával több mint 100 000 köszönetnyilvánításra és kedves pillanatra inspirálja az embereket idén tavasszal. A kávé szerelmesei a résztvevő üzletekben rendelt összes kávé után utalványt kapnak, amellyel köszönetet mondhatnak egy számukra kedves személynek, és ajándékozhatnak nekik egy csésze Julius Meinl kávét.

A Julius Meinl „Say Thank You” kampánya több mint 30 országban indul el 2022. április 20-án. További információért látogasson el a www.juliusmeinl.com/say-thank-you weboldalra.