Jó reggelt! Rákattantunk a kapszulás kávéra

Évente mintegy 13,4 milliárd forintot költenek a magyarok kapszulás kávéra a Nielesen adatai szerint, ami mára elérte a kiskereskedelmi kávéforgalom 23 százalékát – írja a 10perc.hu..

A magyar kávépiac növekedését elsősorban a szemes és a kapszulás kávé generálja, azonban a szemeskávé értékben az összes eladott kávénak csak a 13 százalékát tette ki tavaly. Ezzel szemben ma már évente mintegy 13,4 milliárd forintot költenek a magyarok kapszulás kávéra, ami a Nielesen adatai szerint a kiskereskedelmi kávéforgalomban már 23 százalékos volt.


A magyar piacon is egyre népszerűbbek a legnépszerűbb kávéfajták kapszulái    Fotó: freepik.com

Az adatok alapján 2019-ben Magyarországon mintegy 1200 tonna, közel 170 millió darab kapszulás kávét értékesítettek. A nagy áttörés 2018-ban következett be, amikor a magyar piacon is megjelentek a jól ismert márkák kapszulás kiszerelései. Népszerűségüket annak is köszönhetik, hogy állandó a minőségük, illetve gyorsan és egyszerűen készíthető a kapszulás kávé.


Évente akár 13,4 milliárd forintot is elköltünk a kapszulás kávéra    Fotó: freepik.com 

Magyarországon a felmérés szerint a kiskereskedelmi kávépiac éves szinten 6,4 százalékkal, 63 milliárd forintra bővült, az azt megelőző évben 59 milliárd forintot tett ki. A felnőtt magyar lakosság 85 százaléka kávézik, naponta átlagosan 2,7 csészényit. A kávéivók 91 százaléka nap, mint nap iszik otthon kávét, 53 százalékuk pedig napi szinten kávézott a munkahelyén is.