Határon átívelő online sütőakadémia a Ramatól

A finom sütik tovább hódítanak a YouTube-on a vírus idején is. Karantén ide vagy oda, sütni otthon, egyedül vagy a családdal továbbra is jó program. A Café Communications csapata együttműködve az Intren, a Tintahal Design és a Dentsu Aegis Network ügynökségekkel és megbízójukkal, az Upfield Hungary-vel életre hívta a Rama Academyt, az itthon piacvezető sütőmargarin új sütőműsorát.

A Rama több országot érintő tartalomstratégiájának megvalósításához kapcsolódik az új online tartalomsorozat, a Rama Academy, amely a márka egész éven átívelő kreatív platformja. Ahogy a koncepciót, úgy a teljes stratégiát is adaptálják Csehországra is az alkotók, az ottani Hera márkára Hera Academy néven.

A kampány első felvonása már útjára is indult és hetente új részekkel jelentkezik: a karantén-helyzetre reflektálva fakanalat ragadó influencerek osztják meg bevált receptjeiket a közönséggel a Nagyon Süti YouTube csatornán.

Maga az ötletet még korábban került elfogadásra, majd az indulás kapcsán közbeszólt a vírushelyzet, így az első részek kivitelezését újra kellett gondolni. Így készült el a kampány „home edition” verziója.

Kampánycél:
Szórakoztatás helyett inkább az edukációra és a segítségnyújtásra került át a hangsúly. A videókban fontos szempont a praktikusság: a szereplők olyan eszközökkel és olyan alapanyagokkal sütnek, amelyek a legtöbb háztartásban megtalálhatóak, hogy a nézők akár a bevásárlást elkerülve próbálhassák ki a recepteket.

A kampány járvány utáni részei az edukációra erősítenek majd rá, illetve a folytatásban ismét nagyobb teret kap a szórakoztatás is. A szereplők tervezetten maradnak, de már stábbal kiegészülve a Tintahal Design konyhastúdiójában készülnek majd a vírushelyzet utáni epizódok.

Koncepció:
A sütőakadémia, vagyis Rama Academy alapgondolata rendkívül egyszerű: a Rama – mint az otthoni sütés szakértője – megmutatja, hogy a sütés nem valami bonyolult elfoglaltság, amihez annyi élettapasztalattal a hátunk mögött állhatunk csak neki, amennyivel a nagymamánk rendelkezik, hanem egy mindenki számára elérhető, örömet és sikerélményt adó elfoglaltság. Ehhez olyan márkanagyköveteket hívtunk segítségül, akikre érdemes hallgatni a sütés témában, de azért nem annyira profik, hogy bárkit elrettentsenek attól, hogy neki merjen állni a recepteknek. Így a fiatalabb korosztályok is ráérezhetnek az otthoni sütés örömére.

A kampány fő üzenete:
Történjen bármi, az otthoni sütés olyan tevékenység, ami mindannyiunknak örömet okoz.

Érdekesség, behind the scenes:
Mivel már maga a forgatás is az önkéntes karantén időszakára esett, így a szereplők maguk vették fel a kisfilmeket, stúdió helyett saját konyhájukat használva a forgatás helyszínéül.

A videók: