A szezonon innen és túl népszerű a fagyi

A vásárlók mindig keresik az új ízeket, de letaszíthatatlan a trónról a három klasszikus



Évről évre megjelennek a fagyi kínálatban újabb és újabb ízek, de az örök klasszikusokat egyik sem tudja letaszítani a trónról: a csoki, a vanília és a citrom mindannyiunk számára az örök szerelem.



Február 23-án rendezte meg a Manna Ice- Isteni finom! Szezonnyitó partnertalálkozóját, amelyen a résztvevők megismerkedhettek a legújabb fagylalt trendekkel és közösen kiválaszthatták 2024 új fagylalt ízeit. A Manna Ice 2024-es ízeinek megálmodója Pataki János és Baricza Sándor, a legendás Pataki cukrász család tagjai, akiknek szenvedélye, szakértelme a fagylalt.

„Az új ízek közül a szilvás gombóc fagylalt aratta a legnagyobb sikert, magasan nyert a kategóriájában, de az olyan új ízek, minta pop-corn, zéró grapefruit is nagyon ízlettek a közönségnek. Számomra mindig izgalmas kalandozás újabb és újabb ízeket megálmodni, majd megalkotni, és nagy megtiszteltetés nagyon jó, hogy erre a kivételes kalandra a Manna Ice személyében hasonlóan elhivatott, profi csapattal dolgozhatom. Biztos vagyok benne, hogy 2024-ben a hagyományos ízek és ízkombinációk mellett számos újdonsággal találkozhatnak majd azok, akik az elkövetkezendő hónapokban a desszertek királynőjére a fagyira vágyakoznak. Annak, aki jó fagylaltot akar készíteni a globális és trendeknek megfelelően rendkívül sokféle követelményt kell szem előtt tartani. A természetes alapanyagokra való törekvés ezt a szektort is elérte, így a háttérbe szorultak a különböző porok és aromák felhasználásával készült termékek, helyettük a valódi gyümölcsre és minél természetesebb összetevőkre helyeződik a hangsúly. termék már nem képzelhető el fagylaltospult úgy, hogy ne találjanak benne megfelelő terméket a növényi alapú, vegán étkezés követői, a különböző étel intoleranciával élő emberek, vagy éppen azok, akik diétájukba beilleszthető finomságra vágynak”, tudtuk meg Pataki Jánostól.

5000 éve nyaljuk

Feljegyzések utalnak rá, hogy a fagylalt elődjét már ötezer évvel ezelőtt is ismerték Kínában, ahol hóval, tejjel és gyümölcsökkel készültek a magasabb rangú polgárok. Sőt, olyan történelmi nagyságok, mint Néró császár, XIV. Lajos vagy éppen hódító Nagy Sándor is rabjai voltak ennek a jeges édességnek.

Először feltehetően a párizsiak számára nyílt lehetőség arra, hogy egy kávéházba betérve fagylaltot is kérhessenek kávéjuk mellett, majd az ipari forradalom megkezdte hódító útját szerte a világban. A 19. század végére már számos kávéház kínálatában szerepel, ami tovább növeli népszerűségét.
A fagyi Magyarországra érkezését az osztrákoknak köszönhetjük, akik a 18. század közepén ismertették meg a magyarokat a hűsítő finomsággal. A gombócos változat elkészítésének módszere az olaszok nevéhez fűződik, míg a pálcikás jégkrémeknek az Egyesült Államok az őshazája.

A fagylalt nem csak nasi, táplálék!

Sokkban él az a kép a fagyiról, hogy „csak” egy bűnre csábító nassolni való, pedig ez koránt sincs így! Egy amerikai közegészségügytörténész, Michael Hobbes mutatott rá arra, hogy a fagylaltokat szigorúbban kellene kezelni a táplálkozástudományban, és nem kellene csak negatívumokra koncentrálni. A fagylaltokban található alapanyagok, mint a tej, a gyümölcs és a cukor az egészséges táplálkozás szempontjából fontosak lehetnek, ha mértékkel fogyasztjuk őket.

Mindezeken túl a fagylalt vitaminok és ásványi anyagok forrása. Gazdag kalciumban és foszforban, ami erősíti a csontokat és fogakat. A gyümölcsös változatok különféle vitaminokkal is támogatják szervezetünk egészségét. Tápanyag-értékei energiával töltik fel a testet, ami segít a mindennapi teendőkben és a sportolásban is.
Bizonyára sokan tapasztalták, hogy egy-egyóc fagyi kiváló hangulatjavító, hiszen a benne található cukor és zsír serkenti az endorfin, azaz a boldogsághormon termelődését. De lehetséges az ideg nyugtatásában is, amirendszer csökkenti a stresszt és javítja a koncentrációt.

Jobban megéri profival gyártatni, mint gyártani

Helyben fagylaltot készíteni ma már rizikós vállalkozás, hogy egyre többen ismerik fel, külső forrásból jóval költséghatékonyabb fagylaltot árulni.

„A mai fagylaltoknál a minimum, hogy tartalmaznak valódi gyümölcsöket, csokolád, vagy egyéb textúrákat és nem mellékes, hogy egyre szélesebb réteget keresek a hozzáadott cukrot, laktózt, vagy glutént nem tartalmazza. Ezek a pedig szakképzett munkaerőt és elhivatott szakembergyártás gárdát, felkészült üzemet kíván meg. A fagylaltkészítés önerőből rendkívül nehezen megtérülő befektetés lett, és a legtöbb cukrászda számára fenntarthatatlan. Kevesen tudja hatalmas, de a fagylaltgyártás nagyságrendileg ötezer kilogramm, azaz megközelítőleg 125 ezer gombóc értékesített mennyiségnél nullás elszámolású, ami tétel. Egy fagylalt pult vásárlása, vagy esetleg bérlése is komoly költségnövelő tényező, ráadásul elengedhetetlen a marketingtámogatás, fontos, hogy a terméket ismerjék a vásárlók”, emelte ki Gellért Olivér, folyamatosan bővülő partnerhálózattal rendelkező Manna Ice értékesítési vezetője.

Fagyizót nyitni ma még mindig az egyik legkisebb kockázattal járó üzleti vállalkozás

Mint azt megtudtuk a fagylaltárulás megkezdéséhez nem szükséges nagy befektetés, egy jó, forgalmas helyszín kell, a többi eszközt a Manna Ice biztosítja partnerei számára. Nemcsak fagylaltot, kiszállítást, de fagylaltárúsító pultot is rendelkezésre bocsát, más gyártókkal szemben havi bérleti díj nélkül, és már kisebb, 10 tégely mennyiségben is szállítható az ország egész területén.

„Ugyanakkor nagyon fontos az, hogy a partnerek képzettek legyenek, a fagyi egy olyan termék, ami meghálálja, ha tárolásuk, pultban való elhelyezésük, adagolásuk helyes módját a viszonteladók ismerik. Ezért a Manna Ice nagy figyelmet fordít a partnerszisztenciára”, mondta el Lerner Krisztián gyárvezető, aki azt is hozzátette, hogy az idei év során AI- mesterséges intelligencia segítségével egy olyan logisztikai rendszert hoztak létre, amely folyamatosan monitorozza a partnerek igényeit és eszerint állítja össze a legideálisabb szállítási útvonalakat.