Tovább növelné a dinnyefogyasztást az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum

    Nyár, dinnye, szeletem címmel indított dinnyefogyasztás-ösztönző kampányt az Agrárminisztérium és háttérintézménye, az Agrármarketing Centrum, hogy tovább fokozzák az elmúlt években emelkedő magyarországi fogyasztást, ami a magyar dinnyeágazat hosszútávú stabilitását is növelheti.

    A témában tartott sajtótájékoztatón Tarpataki Tamás agrárpiacért felelős helyettes államtitkár arról beszélt, hogy idén már nyolcadik alkalommal tartanak dinnyepromóciót, amelynek keretében egy tonna sárga- és görögdinnyét osztanak ki a Zamárdiban a Strand Fesztiválon.


    Jelezte, hogy a magyar szabadföldi dinnye július végén érkezik a magyar piacra, és mivel Európában vannak olyan országok, ahol korábban érik a gyümölcs, importálni is tudnak a szezon vége felé. Megemlítette, hogy nagyon jó külkereskedelmi mérleggel zárul majd az idei dinnyeszezon.


    Közölte, hogy a magyar termőterület 2019 óta tartó csökkenése visszafordulni látszik, idén több mint 10 százalékos növekedés várható, a 2022-es 2400 hektáros görögdinnye-termőterület az idén 2800 hektárra bővült.


    Tarpataki Tamás hangsúlyozta, hogy a vidékfejlesztési program keretében 2020-ig 70 milliárd forint támogatást adtak a kertészeti ágazatban tevékenykedő gazdáknak, és ebből több mint 20 milliárdot vitt el a dinnyeágazat, elsősorban technológiai fejlesztésekre, öntözés kiépítésére, csomagolástechnikai beruházásokra, illetve hűtőházak fejlesztésére.


    Ondré Péter az Agrármarketing Centrum ügyvezetője kiemelte, hogy a belföldi fogyasztás nőtt az elmúlt években, jelenleg 10 kilogramm fejenként, ami azt jelenti, hogy a 120 ezer tonnás éves termésből mintegy 100 ezer tonna itthon marad, 20-30 ezer tonna jut az exportpiacokra.