Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst

Circuit board in shape electronic brain with gyrus. computer neural networks or artificial intelligence in neon cyberspace with glowing


Így lesz egy közösségi ötletből a Cápákat is vonzó innováció


A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami által az információszerzést, a tájékozódást, esetleg a vendéglátóhelyek kiszolgálását is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programjában segítséget nyújtott inkubációs fejlesztése ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.


„Szerettünk volna egy olyan hasznos és dinamikus eszközt létrehozni, ami a legjobb személyes élményt nyújtja, ahol a beszélgetni tudnak, gyorsan megtalálják az összes őket érdeklő tájékoztatást, és akár még kedvezményekben is részesülnek” – mesél az indulásról Melegh Csongor a NeerY alapítója.


„Az elnevezés az angol „near” szóból ered, ezzel a közelben elérhető helyekre szerettünk volna utalni egy kis szójátékkal. Az asszisztens a nap 24 órájában a vendégek rendelkezésére áll, komplex kérdéseket is megtudhat, többek között arról, hogy rendelhető-e vegán menü. A vendég össze tudja hasonlítani a kiszállítási és a helyben fogyasztási árakat, böngészhet a vendégértékelések között, és azonnal foglalhat is, ha elégedett.”


Az új magyar fejlesztés hamarosan új funkcióval bővül, amelyre megkezdődött az előregisztráció, a feliratkozók számára személyre szabott kedvezmények válnak majd elérhetővé.


Win-win megoldás


„A Covid után és az inflációs nyomás alatt kiszolgáltatott helyzetbe kerültek a vendéglátóhelyek elsősorban a kiszállítási partnerek révén, önállóan nehezen tudnak online értékesíteni, a vendégek pedig nehezen jutnak naprakész információhoz, mert az éttermek eléggé elhanyagolják ezeket a felületeket” – teszi hozzá Melegh Csongor. „Az étteremvezetők nem digitális szakemberek, mi pedig egy kész megoldást kínálunk, amit beruházás és technikai tudás nélkül minden vendéglátóhely 15 perc alatt el tud indítani” – a cég alapítója.


Minden 10 vendégből 9 általában online tájékozódik, személyesen is felkeres egy éttermet. A közösségi oldalakon limitált a rendelkezésre álló információ, sokan telefonon próbálják elérni az adott helyet. A NeerY-vel azonban azonnali információhoz juthatnak, a kedvezmények révén pedig olcsóbban is tud fogyasztani, mintha más megoldást választottak volna. A rendszer az éttermeknek is segít, hogy megmutatja honnan, milyen oldalakról érkezik a vendég, hányszor járt az adott helyen, és milyen költségráfordítással sikerült őt bevonzani. Az ezen keresztül látogatók közül minden 5. foglalással végződik.


Már több mint 20 étterem használ


A NeerY rövid idő alatt népszerűvé vált a vendéglátósok körében, a rendszerhez már 20 étterem csatlakozott, köztük a Digó Pizzázók, a Marischka étterem, az Elysé vagy a Mixát udvar. A fejlesztésre a Cápák között című műsorban is lecsaptak a befektetők, két Cápa is fantáziát látott a projektben és ajánlatot adott. Balogh Petyával már el is kezdődött az egyeztetés a közös munkáról.