Nőtt a termelés az ünnepi időszakra a Nestlé diósgyőri üzemében

    A Nestlé diósgyőri csokoládé üzemében az idén a karácsonyi szezonra közel kétezer tonna terméket állítottak elő, amely több mint 25 millió csokoládéfigurát jelent. A termelés volumene 11 százalékkal nőtt 2018 hasonló időszakához képest – közölte a vállalat az MTI érdeklődésére.

    A vállalat a növekedést elsősorban a Smarties márkán bevezetett újításokkal magyarázta.  


    Közölték: a téli meglepetések mintegy 22 féle formából készülnek, amely tíz márkanév alatt 70 féle különböző terméket jelent. A gyártást a Smarties márka uralja, aránya idén 55 százalék.


    A vállalat által gyártott termékek közel 90 százaléka, több mint 1700 tonna exportra készült, a külföldre szállított termékek mennyisége tavalyhoz képest 13 százalékkal nőtt. A legnépszerűbbek idén is a mikulás figurák, amelyekből 19 országba szállítanak, a termékek immár 23 országba jutnak el.


    A téli csokoládéfigurák gyártása általában tavasszal kezdődik és szeptemberig tart, a karácsony előtti időszakban már húsvéti figurákat gyártanak. A karácsonyi szezonra átlagosan 400 ember dolgozik a termelésben. Húsvétra pedig novemberben-decemberben 400-450 ember munkálkodik.


    Kitértek arra is, hogy a Smarties receptúráján jelentős változtatásokat vezettek be idén, annak cukortartalmát 6 százalékkal csökkentették, a proteintartalmát pedig megduplázták. A tervek szerint a Nestlé globális vállalásait támogatva jövőre a diósgyőri gyárban a műanyag csomagolásokat papír alapúra váltják.


    A Nestlé Hungária Kft. tavalyi értékesítésének nettó árbevétele 137 milliárd forint volt, az azt megelőző évben 126 milliárd forintot tett ki. A belföldi értékesítésből származó árbevétel 2018-ban 56 milliárd forint fölé emelkedett az előző évi 53 milliárd forintról. A vállalat adózott eredménye tavaly 4,6 milliárd forintra nőtt, egy évvel korábban 3,5 milliárd forintot tett ki.