Népszerű a Coop üzletekben a használt étolaj visszagyűjtés

Immár 510 Coop üzletben adhatják le a vásárlók a használt sütőolajat

A fenntarthatóság iránt elkötelezett Coop Gazdasági Csoport hosszú évek óta folytatja energiahatékony és környezettudatos programját. Ennek keretében 2017-ben egyedülálló kezdeményezésként az élelmiszer-kiskereskedelmi szereplők közül elsőként indította el a használt étolaj visszagyűjtését. A program sikeresen működik azóta, amit jól bizonyít, hogy folyamatosan nő a vásárlók által leadott használt étolaj mennyisége, illetve, hogy a lánc közel 2300 üzlete közül a szupermarketekben már alapszolgáltatásként jelenik meg, és összességében 510 üzletben érhető el. A Coop ösztönzi is vásárlóit a környezettudatos magatartásra, hiszen minden leadott liter használt étolajért 80 Ft-os kupont ad számukra, amelyet tetszőlegesen vásárolhatnak le bármilyen termékre.

A közösségek támogatásán túl a tisztán magyar tulajdonú Coop Gazdasági Csoport elkötelezett a világ globális környezeti problémái iránt. Felelős vállalat ma már nem létezhet egy olyan fenntarthatósági stratégia nélkül, amely a hatékony működés és a társadalmi aspektusok mellett ne vegye figyelembe a jövő szempontjait is. Ezért az üzletlánc felelős tevékenységének egyik meghatározó pillérét képezi a környezet- és energiatudatos gondolkodás, amelynek során különös figyelmet fordít a működéséből származó környezeti hatások, a károsanyag-kibocsátás, ökolábnyomának csökkentésére, valamint az energiafelhasználás optimalizálásra. Utóbbi nemcsak környezeti, de versenyképességi kérdés is, hiszen a hazánkban működő élelmiszer-kereskedelmi szereplők közül a Coop rendelkezik a legkiterjedtebb lefedettséggel és a legnagyobb boltszámmal, mintegy 1500 településen 2300 üzletével.

A környezet- és energiatudatos szemlélet áthatja a Coop Csoport minden tevékenységét a beszerzéstől kezdve az üzlethelyiségek létesítésén és használatán át a logisztikáig. A legmeghatározóbb a bolti működés, ezért az üzletlánc 2016-ban elindította ismételt boltmegújítási programját, amelynek fókuszában a fenntarthatóság, az energia- és környezettudatosság áll, amelyre elkészült egy tudatos koncepció is, melyhez folyamatosan csatlakoznak az üzletlánc franchise partnerei.

A környezettudatosság jegyében az országban az élelmiszer-kereskedelmi szereplők közül elsőként, egyedülálló kezdeményezésként a Coop már 2017-ben elindította a használt étolaj visszagyűjtését üzleteiben, ami a 328 szupermarket kategóriájú egységében már alapszolgáltatás, de összesen 510 boltban érhető el. A vásárlók körében népszerű a szolgáltatás, akik minden leadott liter használt étolaj után egy 80 Ft-os kupont kapnak, melyet tetszőlegesen vásárolhatnak le bármilyen termékre.

Az energiatudatosság esetében a cégcsoport beruházásai egyrészt az energiafelhasználás csökkentésére irányulnak, másrészt, hogy a felhasználandó villamos energiát környezetbarát megoldásokkal váltsák ki. Mindkét esetben jelentősen csökkenthető az üvegházhatású gázok – pl. széndioxid – kibocsátása. A fejlesztések több területen zajlanak: a hűtők utólagos üveg ajtózása, vagy ajtózott berendezések üzembe állítása, az üzletek világításának LED-technológiával történő korszerűsítése, a hűtési-fűtési rendszerek modernizációja. Az energiahatékonysági beruházások közül kiemelkedik a napelemes rendszerek kiépítése, amelynek eredménye, hogy immár 100 üzlet működik solar napelem rendszerrel. Ennek köszönhetően a cégcsoport a teljes áramfogyasztásának közel 2%-át saját maga állítja elő.

Ezen felül nagyobb városokban – pl. Nyíregyházán, Miskolcon, Szolnokon, Kecskeméten, Budapesten, Székesfehérváron – megkezdődött az elektromos autótöltők telepítése is.  Mindezekből látható, hogy a Coop Csoport elkötelezettsége megkérdőjelezhetetlen az energiahatékonyság és környezettudatosság terén, amit 2018-ban, 2019-ben és 2020-ban Energiatudatos vállalat szakmai címmel is elismertek. Emellett idén kiérdemelte a Trade Magazin FMCG szaklap által először ezévben meghirdetett Fenntarthatóság Szimbóluma védjegyet is.